همراه ما باشید

ماجرای عوارض بالای ۱۰ هزار تومان برای آزادراه تهران- شمال

سخنگوی کمیسیون عمران با اشاره به تعیین عوارض 30 تا 50 هزار تومانی تردد از آزادراه تهران - شمال گفت: دولت و پیمانکار باید در هزینه‌های ساخت بازنگری کرده و با ارائه مشوق‌هایی نظیر املاک و تجاری سازی جبران لازم را داشته باشند.

فارس: صدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ، با انتقاد از اعلام عوارض ۳۰ تا ۵۰ هزار تومانی برای عبور از بزرگراه تهران - شمال گفت: هزینه تمام شده بزرگراه تهران - شمال براساس جغرافیایی و توپوگرافی بالاست که کسی در این باره شکی ندارد، اما برنامه‌ریزی‌های نامنظمی که در طول بیش از بیست سال گذشته در احداث بزرگراه تهران - شمال وجود داشته منجر به طولانی شدن عملیات عمرانی این بزرگراه شده است. 

وی افزود: پیمانکاران چینی روزگاری در کارگاه عملیاتی بزرگراه تهران - شمال فعال بودند، و بعد از آن عملیات احداث این بزرگراه به بنیاد مستضعفان که آن هم به صورت مشارکتی ۵۰-۵۰ بوده است داده شد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید در استفاده از کاربری‌های املاک اطراف آزادراه تهران - شمال تجدیدنظر کرد، ضمن اینکه می‌توان با بررسی‌های مجدد کارشناسی و اقتصادی در مورد املاک اطراف این بزرگراه و بهره‌مندی از کاربری‌های انتفاعی و تجاری، بخشی از این هزینه‌ها را جبران کرد تا عوارض دریافتی از مردمی که از این بزرگراه عبور می‌کنند کمتر شود. 

بدری خاطرنشان کرد: باید با طراحی و مهندسی ارزش استفاده از کاربری‌های آزادراه تهران - شمال از سوی بنیاد مستضعفان محقق شود تا منجر به کاهش عوارض دریافتی از سوی مردم شود. 

وی تأکید کرد: مردم توان پرداخت عوارض بالای ۱۰ هزار تومان را ندارند و باید با بازنگری‌های اساسی در نرخ عوارض این بزرگراه شرایط را برای مردم تسهیل کرد. 

بدری گفت: دولت می‌تواند با اعطای برخی امتیازات به بنیاد مستضعفان در املاک از بابت جبران هزینه و درآمدهای احتمالی در این باره، قیمت عوارض بزرگراهی این مسیر را کاهش دهد. 

درباره نویسنده

زینب حمزه نژاد مشاهده تمام مطالب

ثبت دیدگاه